A la pàgina web de l'associació Picampall (www.picampall.org, apartat 'Àlbum de fotos') podeu consultar el reportatge fotogràfic de l'anellament de flamencs 2012 al delta de l'Ebre obra de Joan Gil i Santi Martorell.
L'associació Còbit organitza diverses activitats per al seguiment de la migració al Parc del Foix:22 de setembre 2012 – Observació migracions - entre 10 i 13 h. Turó de les Tres Partions.
29 de setembre 2012 – Observació migracions - entre 10 i 13 h. Turó de les Tres Partions.
6 d’octubre 2012 – Observació migracions - entre 10 i 13 h. Turó de les Tres Partions.
El puig de l’Àliga i el turó de les Tres Partions:
S’hi pot arribar a peu per diferents camins; des de Moja, Els Monjos, Canyelles o Torrelletes, i també amb vehicle a través d’una pista que surt de la urbanització Daltmar.
S’han escollit dates d’observació que en principi són bones per als rapinyaires migrants, però el temps les pot alterar. S’aconsella portar prismàtics. Totes les activitats són gratuïtes. En cas de mal temps les activitats quedaran suspeses.
Durant els dies 8, 9 i 10 de setembre l'ICO va organitzar el primer curs sobre pneumatització cranial de passeriformes. És una tècnica que es basa en el coneixement del desenvolupament de l'ossificació del crani i l'aplicació d'aquest procés per a la datació dels ocells. El curs es va realitzar al parc de la Mitjana de Lleida gràcies a la col·laboració del consistori de la ciutat que va cedir les instal·lacions del parc per impartir tant la part pràctica com teòrica. Al curs hi van assistir uns 30 anelladors, la majoria anelladors de l'ICO però també amb la presència d'anelladors d'Albacete i Conca. Els professors a càrrec del curs van ser Jacques Laesser, cap de l'oficina d'andellament de l'institut suís d'ornitologia i Raffael Winkler coautor del llibre de muda "Moult of birds" i especialista en la datació d'ocells a través de l'ossificació cranial. Més informació ahttp://www.paeria.es/cas/ajuntament/noticies.asp?Detall=True&IdNoticia=16151&PaginaAnterior=/cas/inici.asp
Com ja us vam anunciar fa temps, el 28 i 29 de setembre a l’Ecomuseu de Deltebre es durà a terme la tercera jornada del programa SOCC. Aquesta tercera edició pretén retre homenatge a tots els participants que des del primer dia han participat activament, però tant col·laboradors antics, nous i futurs hi tenen cabuda. Queden ja poques places disponibles i els que hi vulgueu participar encara hi sou temps omplint el formulari d’inscripció abans del 21 de setembre a: https://www.ornitologia.org/forms/inscripcio_jornada_soccAixí mateix podeu consultar el programa de la jornada a:
http://www.ornitologia.org/mm/file/participa/Jornades/Jornada_SOCC/PROGRAMA_III_JORNADA_SOCC_definitiu.pdf
La Federació Catalana de Monges Benedictines de Catalunya té tres arxius històrics de gran vàlua. Enguany han fet postals amb quatre tipus d'ocells diferents, els quals apareixien a les orles de les Cartes de Professió de les monges que van professar durant el segle XVII.
El preu per unitat és d'un euro.
Gna. Coloma Boada i Catasús, secretària Federació
Telèfon de contacte 618121056 / saf.mbc@gmail.com

.png)




